четвер, 14 березня 2013 р.

Читайте в березневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»


Шановні колеги!


          Радо вітаю вас з новою весною, впевнена, що у нас з вами вона буде чудовою і натхненною.
        А колег-жінок щиро вітаю з чудо­вим весняним святом 8 Березня, яке дає змогу кожній жінці виринути з круговороту буднів, гордовито підняти голову, розправити крила і вже ніколи не забувати найголовнішого: Я ― Жінка.
    Тож у березневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» ми підготували публікації, які допоможуть практичним психологам загальноосвітніх навчальних закладів якнайкраще зорганізувати себе і свою роботу та вивільнити особистий час від рутинних справ.
    Прихід весни в навчальних закладах сповіщає про те, що навчальний рік невдовзі завершиться, тож у пригоді вам стане публікація нашого журналу, в якій не лише визначено правила складання і подання звітної документації практичного психолога, а й виділено ті моменти, що можуть полегшити цей процес.
     Окрім публікацій організаційно-методичного спрямування, число журналу містить розробки різних заходів зі школярами, їхніми батьками та педагогами. Переконані, що обрані нами теми та форми проведення тих чи тих заходів допоможуть вам бути ефективними в роботі.
     Звертаємо вашу увагу, колеги, що журнал «Практичний психолог: Дитячий садок» розповсюджується лише за передплатою. Оформити її можна у будь-який зручний для вас спосіб: на освітянському порталі «Педрада» (www.pedrada.com.ua), в інтернет-магазині (www.shop.mcfr.com.ua) чи традиційно ― у поштовому відділенні. Передплата на другий квартал триває. Також запрошуємо до спілкування у «Клубі практичних психологів» на форумі порталу «Педрада» та у блозі редакції. Ми прагнемо, щоб публікації у блозі також були цікавими і корисними для фахівців. Тож долучайтеся до конструктивного обговорення актуальних професійних питань. І звичайно, ознайомтесь зі змістом публікацій для ваших колег ― практичних психологів школи.

З повагою і весняними
вітаннями головний редактор  
                                                              Тетяна Гурковська


Тож у березневому числі журналу читайте такі публікації:

Дитина четвертого року життя: психологічний портрет вікового розвитку
На четвертому році життя дитини відбуваються істотні зміни в її характері, перебігу психічних процесів діяльності, стосунках з оточенням тощо. Це — період формування активного інтересу до людини та її взаємин з іншими. У статті описано особливості комунікативно-мовленнєвого розвитку, розвитку пізнавальної сфери, показано значення сюжетно-рольової гри у роботі практичного психолога з дитиною. Крім того, можна дізнатись більше про становлення самооцінки, передумови розвитку довільності у дитини

Звітність практичного психолога
Одним із невід’ємних складників роботи практичного психолога загальноосвітнього навчального закладу є ведення звітної документації. З’ясовано, що основними видами її є статистичний та аналітичний звіти. Показано різницю між ними. Зазначено, що складання таких звітів вимагає від практичного психолога відповідних знань, адже структура та особливості подання цих документів є визначеними

Принцип конфіденційності в роботі практичного психолога
Щодня в своїй професійній діяльності практичні психологи загальноосвітніх навчальних закладів отримують найрізноманітнішу інформацію про дітей. Визначено яка інформація вважається конфіденційною; за яких обставин таку інформацію можна повідомляти третім особам; та яку відповідальність несе практичний психолог за безпідставне розголошення конфіденційної інформації

Особливості формування соціальної впевненості дитини

Стратегічне завдання дошкільної освіти ― створення необхідних соціальних, моральних та психологічних умов для повноцінного життя дитини, оптимального її розвитку. Сучасна освіта повинна орієнтуватися на передавання дитині знань, умінь і навичок, але й створювати умови для успішної соціалізації особистості, готувати її до соціальної активності, ініціативних та творчих звершень

Формування професійної рефлексії у педагогів 
Тенденція останніх десятиліть в системі освіти ― пріоритет людської особистості. Показано, що це загострило необхідність більш уважного та делікатного ставлення до людини і викликало потребу допомогти їй у процесі самопізнання, самореалізації та самовизначення. Закцентовано увагу на тому, що традиційна освіта все ще залишається односторонньою, спрямованою на накопичення знань, тоді як світ потребує особистості, яка знає та розуміє себе і суспільство в цілісності та сукупності всіх зв’язків і відношень

Феномен професійного вигорання: причини виникнення та шляхи подолання
Чи знайомі вам відчуття раптового головного болю, приступу роздратування, нудоти, що виникають від однієї тільки думки про роботу? Якщо так, то варто замислитися, чи не є це показниками професійного вигорання. Визначено найтиповіші прояви, причини, стадії цього явища і шляхи подолання

Тайм-­менеджмент на допомогу практичному психологу
Для того щоб бути успішним та ефективним, треба постійно поповнювати знання, розвивати професійні вміння та навички. Показано проте, що рано чи пізно кожна людина потрапляє в стресову ситуацію, пов’язану з браком часу. Тому визначено принципи самоорганізації, методи тайм-менеджменту, подано аналіз витрат часу і з’ясовано особливості контролю результатів своєї роботи 

Права дитини: розуміти та дотримуватися
Увага до особистості — пріоритетний принцип розвитку сучасного цивілізованого суспільства й освіти зокрема. Наголошено, що особливу увагу в цьому напрямі варто приділити дитині, навчити її відстоювати свої права та поважати права інших. Тому зазначено, що ознайомлення педагогів з правами дитини, визнання положень Конвенції про права дитини як основи спілкування — завдання надзвичайної ваги. І оптимально розв’язати його можна завдяки інтерактивним методам навчання

Піклуватися про психологічне здоров’я дитини — завдання батьків
Більшість батьків ревно піклуються про фізичне здоров’я своєї дитини, проте майже не задумуються про її емоційне та психологічне благополуччя. Зазначено, що статистика засвідчує — кількість психічних відхилень у дітей невпинно зростає, тому так важливо навчити батьків опікуватися станом психічного і психологічного здоров’я дитини. Показано, які є складники здоров’я, особливості проявів характеру дитини та вплив внутрішньосімейних стосунків на психологічне здоров’я дитини 

Художній твір як засіб формування гендерних уявлень дошкільника
Художні розповіді чи казки, яскраві образні описи взаємин літературних персонажів, їхніх дій у різних ситуаціях та позитивні й негативні вчинки героїв справляють великий розвивально-виховний вплив на дитину-дошкільника, зокрема на формування гендерних уявлень. Це пов’язано з особливостями сприймання літературних творів дитиною, її емоційністю, образністю уяви, що визначає ставлення дитини до персонажів та подій. Тому наголошено, що до вибору для дітей відповідного репертуару художньої літератури дорослим треба ставитись особливо уважно

У журналі ви знайдете роз’яснення щодо кількості штатних одиниць практичного психолога у дошкільному навчальному закладі загального розвитку.

А також до вашої уваги:

  • інтерактивний навчальний семінар «Права дитини — обов’язок дорослого»;
  • інтерактивні вправи з розвитку рефлексивних умінь педагогів;
  • методика самооцінювання «Тайм-менеджмент: як добре ви виконуєте свою роботу?»;
  • пам’ятка з особистісної організації часу і саморегуляції;
  • поради щодо самостійного подолання професійного вигорання;
  • правила щодо проведення інтерактивних семінарів;
  • практикум для батьків «Виховуємо здорову дитину»;
  • тест на визначення стилю управління часом (за Філіпом Зімбардо).


Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»

Немає коментарів:

Дописати коментар