вівторок, 9 серпня 2016 р.

Зустрічайте серпневе число журналу


Питання організації роботи є актуальним інколи навіть для фахівця з чималим досвідом роботи. Адже початок нового навчального року може принести багато несподіванок.

Утім ефективна організація роботи з найвужчим колом клієнтів — педагогами дитячого садка — може стати тією опорою, яка організовуватиме роботу з дітьми та батьками. Для цього фахівець має бути зорієнтованим на емоційний стан кожного педагога і його ситуативні проблеми. Підтримка та допомога у їх розв’язані зберігатиме емоційно комфортну атмосферу життя дітей і дорослих в дитячому садку.

Отже, Дитяча гра як принцип організації роботи, або Я йду шукати


Щоранку я виходжу на подвір’я дитячого садка і спостерігаю, як вихователі приймають дітей. У чому моя мета? Я шукаю. Шукаю маркери найважливіших наразі завдань, які заважають дітям адекватно розвиватися, а вихователям — сприяти цьому розвитку. Тож що я шукаю?

Я шукаю:

  • заплакані очі малюків, яких батьки ведуть до дитячого садка, і одразу виділяю найнесподіваніші ситуації. Так, похнюпленими чимчикують новачки, їм не хочеться розлучатися з мамами, адже ще не встановлено остаточно контакт з вихователем. Це моє поточне завдання, і я працюю, аби сумні очі кожного новачка якнайскоріше заблищали усмішками. Я вирізняю п’ятирічного Павлика, який ридма ридає і намагається вирвати свою долоньку зі стисненої маминої руки. Ось моє перше завдання на сьогодні: знайти причину такої нехарактерної поведінки для хлопця і зарадити його проблемі якомога швидше;
  • зміни в поведінці і очах вихователів. У Марини Петрівни тяжко захворів чоловік, його поклали до лікарні, тож вона стомлена і засмучена. Ось і друге моє завдання: обговорити ситуацію із завідувачем та знайти можливі варіанти дієвої допомоги жінці. І звісно, спробувати поговорити 
  • з нею, розрадити її, підтримати;
  • зміни в колективі. У першу зміну з дітьми другої молодшої групи працюватиме молодий спеціаліст — дівчина, яка працює лише другий тиждень. Найскладніше їй вдається вкласти дітей на денний сон. Тож третє завдання — допомогти їй в цьому, аби перед сном у групі не було гамірно і метушливо.

Добре, що сьогодні я знайшла лише три гострих завдання. Часто їх буває більше. За такої організації роботи я реалізую закон дитячого розвитку: розвиток дитини починається з точки спокою. От і прагну відшукати і прибрати все те, що змушує дитину почуватися незахищеною. Тож іще шукаю очі, які сьогодні сяють найяскравіше. І дорослим, і дітям дуже важливо отримувати схвалення своїх досягнень і здобутків. І можливо, гарний настрій, радість та впевненість одних допоможе мені повернути усмішку іншим.




Немає коментарів:

Дописати коментар