середа, 9 липня 2014 р.

Зустрічайте нове число журналу "Практичний психолог: Школа"!!!


Шановні колеги!



Липневе число журналу «Практичний психолог: Школа» ми присвятили чи не найголовнішому напряму в роботі практичного психолога системи освіти — профілактично-просвітницькому. Надавати інформацію, ознайомлювати з варіантами розв’язання складних ситуацій, представляти можливі шляхи виходу із конфліктів, попереджати про «підводні течії» та «камені», тобто запобігати негативним явищам значно легше, ніж долати їхні наслідки, виправляти та корегувати. Тому для практичного психолога вираз «попереджений — значить озброєний» — не просто слоган, а керівництво до дії.



Профілактично-просвітницька робота практичного психолога системи освіти — це система заходів, спрямованих на формування психологічної компетентності, підвищення психологічної культури і грамотності всіх учасників навчально-виховного процесу. Її здебільшого проводять у груповій формі, натомість пріоритетна форма для проведення корекційно-розвивальної роботи — індивідуальна. До заходів профілактично-просвітницького спрямування фахівець має змогу грунтовно підготуватися, а от «рятувати» треба тут і одразу, не витрачаючи часу на підготовку. До того ж профілактично-просвітницький напрям об’єднує в собі й інші напрями діяльності практичного психолога. Зокрема, вибір теми профілактично-просвітницького напряму роботи на певний навчальний рік для певної вікової категорії учнів зазвичай здійснюють на підставі результатів первинного скринінгового діагностування. Таке підгрунтя дає змогу актуалізувати обрану тему саме для визначеної категорії учнів. Ефективність своєї роботи, а також необхідність змін у ній фахівець відстежує за допомогою методів психологічної діагностики. Окрім того, у межах профілактично-просвітницького напряму діяльності активно використовують консультування: здебільшого розглядають більш вузькі питання загальної теми.

Отже, якщо фахівець під час своєї професійної діяльності зосереджується на профілактично-просвітницькому напрямі, то він має змогу раціонально організувати свій час, усвідомлено добирати методи, форми та методики для роботи, а відтак бути ефективним. Тому профілактично-просвітницький напрям роботи практичного психолога можна розглядати як системоутворюючий.

Тож пропонуємо Вам, шановні читачі, ознайомитися з досвідом колег — переможців цьогорічного редакційногоконкурсу, темою якого було обрано «Профілактично-просвітницьку роботу з учнями».

Щоб наша співпраця тривала і надалі, зауважте, що журнал «Практичний психолог: Школа» розповсюджується лише за передплатою. Найліпше передплатити видання на порталі освітян України «Педрада». Там ви також маєте можливість дізнатися про акції та подарунки Міжнародного центру фінансово-економічного розвитку.


Детальніше про зміст липневого числа журналу «Практичний психолог: Школа» читайте на порталі освітян України «Педрада».



Немає коментарів:

Дописати коментар