четвер, 4 квітня 2013 р.

Читайте в квітневому числі журналу «Практичний психолог: Школа»

                                 
                                     Шановні колеги!

   У квітневому числі ми відкриваємо нову рубрику — «Робоча ситуація». У кожного з нас у професійному житті — взаємодії з дітьми, їхніми батьками, педагогами чи адміністрацією — виникали ситуації, розв’язання яких потребувало не лише швидкого реагування, специфічних знань і вмінь, а насамперед, упевненості у своїй правоті. Тобто ситуації, під час розв’язання яких дуже потрібна допомога колеги. Буває, що вихід із ситуації вже знайдено, а думки про неї не полишають фахівця. Тож, якщо у вас виникли ситуації, щодо розв’язання яких ви хотіли б порадитися та отримати кваліфіковану допомогу, пишіть нам на електронну адресу psyholog@mcfr.com.ua. Ми радо допоможемо вам, надавши вичерпні та компетентні відповіді. 

З повагою
головний редактор                             Тетяна Гурковська




Тож у квітневому числі журналу читайте такі публікації:

Святкуємо День практичного психолога
Сучасний навчальний заклад просто неможливо уявити без практичного психолога, адже завдяки його діяльності забезпечено допомогу дитині в адаптації до нових умов, подоланні труднощів спілкування, а для педагогів і батьків — отримання компетентної соціально-психологічної інформації. Святкування Дня практичного психолога відбуватиметься і цьогоріч в межах форуму «Практична психологія: проблеми ХХІ століття» та відбудеться 25 квітня об 11:00 в актовій залі Київського університету імені Бориса Грінченка за адресою вул. П. Тичини, 17.

Яким має бути кабінет практичного психолога?
У загальному комплексі умов, що визначають професійну успішність практичного психолога системи освіти, важливе місце посідає організаційний аспект діяльності, зокрема облаштування кабінету фахівця. Тому організація робочого простору кабінету потребує особливої уваги і з боку практичного психолога, і з боку адміністрації навчального закладу. У статті йдеться про особливості розміщення кабінету практичного психолога, про зонування робочого простору в цьому кабінеті та подано рекомендації щодо його облаштування

Психологічна культура керівника: запитання і відповіді
Психологічна культура — важлива складова професійної сфери фахівця, особливо для керівника, який зазвичай є своєрідним прикладом для підлеглих. Подбати про підвищення рівня психологічної культури — завдання, виконання якого потребує щоденних зусиль, зокрема практичного психолога. У статті висвітлено питання психологічної грамотності, психологічної культури, відповідальності керівника, уміння керівника контролювати свої емоції, визначено його характерні риси 

Соціально-­психологічна компетентність керівника навчального закладу
Підвищення психологічної компетентності педагогічних працівників, зокрема керівників навчальних закладів, — один із провідних напрямів діяльності практичних психологів системи освіти. Адже від рівня сформованості психологічної компетентності педагогів залежить здоров’я дитини, мікроклімат у колективі та освітньому закладі, рівень комфортності та безпечності освітнього середовища. У статті показано шляхи підвищення компетентності керівника навчального закладу, зокрема за рахунок проведення з ними навчальних семінарів-практикумів

Соціально-­психологічний клімат педагогічного колективу
Для успішного функціонування педагогічного колективу необхідно забезпечити цілий комплекс умов, які сприяли б підвищенню професійної майстерності кожного працівника, продуктивності праці, вчасному та добросовісному виконанню кожним членом колективу своїх безпосередніх обов’язків. Однією з таких умов є створення сприятливого соціально-психологічного клімату педагогічного колективу. У статті визначено сутнісні характеристики та види соціально-психологічного клімату та надано рекомендації щодо його ефективного формування

Правила організації і проведення приймання дітей до першого класу
Перехід дитини з дошкільного навчального закладу до загальноосвітнього, від ролі «дошкільника» до ролі «школяра», без сумніву, — один із визначних і визначальних етапів у житті особистості. Наскільки дитина психологічно готова до таких змін має визначити практичний психолог під час співбесіди щодо приймання дитини до першого класу, орієнтовну схему проведення якої подано у статті. Також зазначено нормативні документи, які визначають правила приймання дітей до школи. Показано, як правильно визначити готовність дитини до навчання у школі, та описано методики визначення цієї готовності 

Спостереження як провідний метод психологічної діагностики в арсеналі практичного психолога
Якісне вивчення процесу становлення психіки дитини є фундаментом психологічного супроводу, запорукою адекватного забезпечення його змісту і способу щодо конкретної дитини. Саме тому провідним методом в арсеналі практичного психолога вважають метод спостереження, що є першою сходинкою на шляху подальшого розв’язання проблем розвитку дитини, надання їй необхідної допомоги. У статті подано загальну характеристику, методу спостереження та вимоги до його проведення 

Статус підлітка в колективі однолітків
Соціальна адаптація суттєво впливає на розвиток особистості підлітка. Від того, які взаємини склалися між дітьми у класі, який статус має підліток серед однолітків, залежить його успішність. У підлітковому віці дитина хоче зрозуміти, на що вона здатна, чим завойовує увагу інших людей, тобто намагається знайти своє «місце під сонцем». І практичний психолог має допомагати їй знайти себе, оцінити свої можливості та розвинути свої природні задатки. У статті показано, як виявити непорозуміння у колективі класу, як правильно провести корекційну роботу та які мають бути результати цієї роботи

У журналі ви знайдете роз’яснення щодо взаємодії батьків з підлітком, оцінювання поведінки підлітка дорослими та роз’яснення щодо перевтоми в першокласника. Крім того, читайте про те, як правильно організувати роботу психолога, який працює на 0,5 ставки.

А також до вашої уваги:
  • наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів» від 19.10.2001 № 691;план спостереження за діяльністю і поведінкою дитини (або класом) на уроці;
  • поради батькам щодо підвищення статусу підлітка в колективі класу;
  • психодіагностичне вивчення проблем у колективі класу за допомогою проективної методики «Галявина настрою»;
  • інтерактивне заняття «Колектив моєї мрії»;
  • семінар-практикум «Соціально-психологічні аспекти управління навчальним закладом»;
  • пам’ятка для керівника навчального закладу щодо створення оптимального соціально-психологічного клімату в педагогічному колектив.
Окрім того, ознайомтесь зі змістом публікацій для ваших колег ― практичних психологів дитячого садка.

Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»


Немає коментарів:

Дописати коментар