вівторок, 2 квітня 2013 р.

Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму


2 квітня світова громадськість проводить 
Всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму
(World Autism Awareness Day) 


   Цей день було впроваджено резолюцією Генеральної асамблеї ООН від 21 січня 2008 року. Мета цього дня — підкреслити необхідність допомагати людям, що живуть з аутизмом, і підвищувати рівень їхнього життя.
   Чисельність дітей, що страждають на аутизм, висока у всіх регіонах світу і має серйозні наслідки для дітей, їхніх родин, громад і товариств. Передбачається, що день 2 квітня спеціалізовані державні і громадські організації повинні присвячувати поширенню інформацію про це захворювання, наприклад, проводити лекції чи випускати буклети.
 
   Що ж таке аутизм? Це порушення розвитку нервової системи, яке виявляється протягом перших трьох років життя. Це захворювання діагностують за наявності трьох симптомів: недоліку соціальних взаємодій, порушеною взаємної комунікації, обмеженості інтересів і повторюваного репертуару поведінки.
   Приклади опису цих ознак можна знайти в історичних джерелах, що з'явилися задовго до введення самого терміна «аутизм». Наприклад, в записах застільних бесід Мартіна Лютера міститься згадка дванадцятирічного хлопчика, можливо, хворого важкою формою аутизму. Простежуються симптоми хвороби і в описах «дикого хлопчика з Аверона» — Мауглі XVIII столітті, що мешкав у французьких лісах і потрапив до людей у ​​віці 12 років.
   Сам термін «autismus» придумав швейцарський психіатр Ейген Блейлер в 1910 році, коли описував симптоми шизофренії. В основу цього неолатінізма, що означає «ненормальне самозамилування», він поклав грецьке слово «ауто» («сам»), маючи намір підкреслити «догляд пацієнта в світ власних фантазій, будь-який зовнішній вплив на який сприймається як нестерпний настирливість».
   У резолюції ООН підкреслюється, що протягом всієї своєї історії організація приділяє особливу увагу поліпшенню добробуту інвалідів, у тому числі дітей із труднощами у розвитку. Так, у 2008 році набула чинності Конвенція про права інвалідів, яка підтвердила фундаментальні принципи загальних прав для всіх.

   P.S. Питання аутизму та діагностики його у дошкільників висвітлює Інна Недозим. Так, у статті "Побудова освітньої взаємодії з дитиною з розладами зі спектру аутизму", поданій у пілотному числі журналу "Практичний психолог: Дитячий садок", авторка висвітлює особливості інтелектуального розвитку дітей-аутистів, дає поради про те, як організувати навчання дітей з РСА. А в статті "Виявлення дітей із розладами зі спектра аутизму в дошкільному навчальному закладі" у першому числі журналу "Практичний психолог: Дитячий садок" авторка пише про скринінгові процедури щодо виявлення РСА, про показники прояву та особливості діагностування РСА. У цьому ж номері до вашої уваги Рейтингова шкала аутизму в дітей — CARS.

Немає коментарів:

Дописати коментар