Уперше Міжнародний день ліворуких (International Lefthanders Day) відзначили 13 серпня 1992 року з ініціативи британського Клубу ліворуких, створеного в 1990 році. Цей день покликаний привернути увагу світової громадськості до проблем, із якими стикаються ліворукі в "праворукому світі".
Щоб запобігти виникненню труднощів у ліворуких дітей, батькам шульг варто прислухатися до порад фахівців.
Поради батькам ліворуких дітей
- Зробіть так, щоб ваша дитина за жодних обставин не відчувала вашого негативного чи жалісливого ставлення щодо її ліворукості.
- Не драматизуйте ситуації шкільних невдач. Переконуйте дитину, що не існує проблем, які не можна розв’язати з вашою допомогою. Дитина має бути впевнена, що будь-які помилки й недоліки в навчанні можна виправити.
- Не дозволяйте зароджуватися в серці вашої дитини почуттю невпевненості чи страху перед невдачею.
- Зверніться за консультацією до логопеда, якщо дитини має труднощі з вимовою окремих звуків і, як наслідок, проблеми зі звуко-буквеним аналізуванням слів.
- Забезпечте дитину зошитом для малювання. Оскільки ліворукій дитині складно проводити аналогії, то для розуміння умов математичних задач їй варто малювати предмети, про які в них йдеться (наприклад, машини, яблука, дерева тощо). Усе це вона уявляє.
- Удосконалюйте координацію рухів дитини та її дрібну моторику (15–20 хв. щодня). Це може бути ліплення, малювання, нанесення штрихів, розв’язування та зав’язування вузликів тощо.
- Плануйте для дитини раціональний режим дня. Зазвичай ліворука дитина легко збуджується і швидко стомлюється, тому її життєдіяльність варто спланувати так, щоб вона не зазнавала перевантажень та перевтоми.
- Пам’ятайте: кожна дитина має розуміти, що в неї є право на помилку. Також вона має бути впевнена в тому, що за помилки її не каратимуть, але вона має їх виправляти.
- Надавайте дитині більше самостійності під час користування різними предметами — олівцями, пензлями, ручками чи зошитами. Також пом’якшуйте для неї «правила» роботи із цими предметами.
- Уникайте будь-яких суперечок, сварок, взаємної роздратованості чи конфліктів щодо домашнього завдання. Найліпше з першого дня навчання призвичаїти дитину до самостійного виконання домашнього завдання. Бажано, щоб вона звертатися до вас по допомогу лише в крайньому разі.
- Організуйте для дитини таке робоче чи ігрове місце, щоб під час розглядання малюнків, читання чи письма світло (денне або електричне) падало з правого боку.
- Подбайте, щоб у дитини був електронний годинник, оскільки в ліворуких дітей виникають проблеми із визначенням часу на циферблаті з годинниковими стрілками.
- Пам’ятайте, що ваша дитина неповторна!
Про особливості психолого-педагогічного супроводу ліворуких дітей читайте в журналі «Практичний психолог: Школа» № 01/2014.
Немає коментарів:
Дописати коментар