середа, 17 квітня 2013 р.

Читайте в квітневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»


                                    Шановні колеги! 

У квітневому числі ми відкриваємо нову рубрику — «Робоча ситуація». У кожного з нас у професійному житті — взаємодії з дітьми, їхніми батьками, педагогами чи адміністрацією — виникали ситуації, розв’язання яких потребувало не лише швидкого реагування, специфічних знань і вмінь, а насамперед, упевненості у своїй правоті. Тобто ситуації, під час розв’язання яких дуже потрібна допомога колеги. Буває, що вихід із ситуації вже знайдено, а думки про неї не полишають фахівця. Тож, якщо у вас виникли ситуації, щодо розв’язання яких ви хотіли б порадитися та отримати кваліфіковану допомогу, пишіть нам на електронну адресу psyholog@mcfr.com.ua. Ми радо допоможемо вам, надавши вичерпні та компетентні відповіді.

З повагою
головний редактор                                  Тетяна Гурковська


Провідною темою квітневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» є психологічна культура керівника дитячого садка. Так, у статті «Психологічна культура керівника: запитання і відповіді» детально висвітлено основні складові особистісної психологічної культури керівника навчального закладу, а саме питання його психологічної грамотності, психологічної культури, відповідальності, уміння контролювати свої емоції, які допоможуть успішно формувати психологічної культури в педагогічному колективі. Доповнює тему стаття «Соціально-психологічний клімат педагогічного колективу». У ній йдеться про сутнісні характеристики соціально-психологічного клімату колективу, зокрема структуру та показники соціально-психологічного клімату, схарактеризовано види соціально-психологічного клімату та надано рекомендації щодо ефективного формування соціально-психологічного клімату педагогічного колективу. У статті також подано інтерактивне заняття «Колектив моєї мрії» та пам’ятку для керівника навчального закладу щодо створення оптимального соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі


Які існують особливості розвитку пізнавальної сфери дитини п’ятого року життя? Як відбувається розвиток її мислення, пам’яті та уяви? Що таке період «чомучки»? Все це та багато іншого — комунікативно-мовленнєвий розвиток дитини п’ятого року життя, мовленнєві характеристики віку, когнітивно-лінгвістичні досягнення та особливості соціалізації — до вашої уваги у статті «Дитина п’ятого року життя: психологічний портрет».

Психологічна діагностика — важлива складова професійної діяльності практичного психолога. А провідним методом в арсеналі практичного психолога вважають метод спостереження. У статті «Спостереження як провідний метод психологічної діагностики в арсеналі практичного психолога» читайте про його загальні характеристики, види спостереження та вимоги до його проведення. Також для вас подано загальну схему спостереження та плани спостереження за взаємодією батьків з дитиною та за взаєминами старших дошкільників з однолітками.

Під час консультування у практичного психолога надзвичайно важливо, аби його клієнт почувався комфортно. Як правильно оформити кабінет практичного психолога, як зонувати робочий простір кабінету практичного психолога, зокрема простір взаємодії з дитиною, простір взаємодії з дорослим та простір самостійної роботи практичного психолога, читайте у статті «Яким має бути кабінет практичного психолога?». Окремо подано рекомендації щодо облаштування кабінету практичного психолога. До вашої уваги відповідний наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів» від 19.10.2001 № 691.

Окрім того, у статті «Особливості формування соціальної впевненості» знайдете інформацію про Модель успішної соціалізації дитини, основні компоненти соціалізації особистості в освітньому просторі та прояви нерозвиненого почуття приналежності до групи однолітків у дитини дошкільного віку. А стаття «Формування рефлексивних умінь у дитини дошкільного віку» допоможе з’ясувати передумови формування і засоби розвитку рефлексивних умінь у дитини. У статті також подано приклад схеми рефлексивної бесіди з дітьми та приклади рефлексивних «портретів» дітей дошкільного віку.

Дізнайтесь більше про особливості графіка роботи практичного психолога, який працює на 0,5 ставки, з рубрики «Запитання — відповідь».

Цікаво, що у квітневому числі журналу з’явилася нова рубрика — «Робоча ситуація». Тут ви знайдете фахові відповіді на найбільш актуальні та проблемні питання виховання дітей. А головне, ви самі можете поставити запитання, що вас турбують. Для цього надсилайте їх на електронну адресу редакції psyholog@mcfr.com.ua. А у цьому номері читайте про необхідність  залучення дитини до спільної сімейної роботи, особливу роль дитячої допитливості у психологічній готовності до навчання у школі та важливість для батьків бути коректними й тактовними у вирішенні «делікатних» проблем дитини.

Усе це та багато іншої цікавої, важливої та актуальної інформації дізнавайтеся зі сторінок щомісячного спеціалізованого журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».

І традиційно, запрошуємо вас ознайомитися зі змістом публікацій для ваших колег ― практичних психологів школи.


Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»


Немає коментарів:

Дописати коментар