понеділок, 4 лютого 2013 р.

Читайте у лютневому числі журналу «Практичний психолог: Школа»


Відійшли в минуле нестям і яскравість новорічних свят, і знову почалися сніжні зазимовані будні. Але це не привід впадати в зажуру. Цього місяця нас веселитимуть День бабака, Китайський Новий рік, День захисника Вітчизни і, звичайно, календарний осередок тепла, добра й любові ― День всіх закоханих. Редакція нашого журналу вирішила у власний спосіб підігріти ваш зимовий настрій за допомогою нового, лютневого числа журналу «Практичний психолог: Школа». Етика практичного психолога, психологічна компетентність педагога, психологічне консультування батьків, подолання стресу і вираження гніву, втрати і кохання у житті дитини ― про все це читайте у лютневому числі нашого журналу. А знаючи вашу спраглість до знань, пропонуємо поцікавитись і матеріалами, які читають ваші колеги ― практичні психологи дитячого садка. Тож читайте і розмірковуйте.

У лютневому числі журналу пропонуємо такі публікації:

Етика та відповідальність у професійній діяльності практичного психолога
Зауважено, що у становленні практичного психолога як професіонала особливо важливим є постійне аналізування ним етичних засад своєї професійної діяльності. Показано, що відповідальність, яку практичний психолог несе за наслідки своєї роботи є досить вагомою. Визначено, що Етичний кодекс психолога є одним з основних «навігаторів» для тих фахівців, хто прагне до справжніх професійних вершин.



Психологія в освітянському просторі
Одне з протиріч, характерних для освіти педагогів, полягає у невідповідності між запитом суспільної практики на психологізацію педагогічної освіти — посилення її психологічної складової — та готовністю і спроможністю педагогічної спільноти цей запит реалізувати. З’ясовано чинники психологізації вищої школи. Показано важливість психологічного аспекту педагогічної освіти.  

Психологічна компетентність педагога як запорука успішної навчальної взаємодії
Сучасний педагог має знати і розуміти особливості психічного розвитку школяра на кожному віковому етапі та специфіку формування його особистості. Зазначено, що рівень психологічної компетентності педагога визначає його професійність. Наголошено, що допомагаючи педагогові на шляху професійного вдосконалення, практичний психолог має надавати йому необхідну психологічну, методичну підтримку та сприяти розвиткові професійних і особистісних якостей. Подано вправи на підвищення психологічної компетентності педагога задля організації ефективного особистісно-орієнтованоі взаємодії з дітьми.

Психологічне консультування батьків
Одним із видів роботи практичного психолога є психологічне консультування батьків. Показано, що в умовах навчального закладу надання консультативної допомоги має свої особливості. З’ясовано, що дбати про її максимальну ефективність — завдання не з простих, адже для цього практичний психолог має пам’ятати не лише про основні алгоритми проведення консультативної бесіди, а й про її просторову та часову організацію

Як допомогти клієнту віднайти себе: досвід і перспективи психологічного консультування
Нині у зв’язку із запитами практики досить стрімко як вид психологічної допомоги розвивається психологічне консультування. Зауважено, що інформація, яку людина отримує від практичного психолога, так чи так проникає в її свідомість, формує або руйнує уявлення про світ, укріплює або нівелює внутрішню опору. Тому показано, що від фахівця закономірно очікують великої професійної та особистої відповідальності. І подано вимоги і рекомендації щодо успішного психологічного консультування.

Утрата в житті дитини: психологічна допомога
На жаль, життя дитини сповнене не тільки радощів та незначних негараздів, у ньому трапляється і справжнє горе, пов’язане з втратою близьких людей. Закцентовано увагу на тому, що з усіх смертних випадків найразючіший вплив на дітей справляє саме смерть батьків. З’ясовано особливості переживання дитиною втрати близької людини та подано рекомендації практичному психологу щодо проведення консультації у таких випадках.

Як навчити дитину цивілізовано виражати свій гнів
Дитину з раннього віку переконують, що сердитися недобре, бо людина, яка виражає гнів, може не «вписатися» у соціум. Натомість, щоб навчитися виражати свою злість адекватно, дитина звикає пригнічувати її. Але наголошено, що будь-яке тамоване почуття рано чи пізно виривається назовні. Тому визначено, що задля уникнення перетворення дитини на вулкан та зберегти її здоров’я, дитину необхідно вчити правильно проявляти негативні емоції та з найменшими втратами виходити зі складних ситуацій

Організаційні аспекти психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання
Дедалі частіше до загальноосвітніх навчальних закладів приходять діти з особливими освітніми потребами. Зазначено, що питання супроводу розвитку таких дітей знаходиться на перетині функцій багатьох спеціалістів, кожен з яких покликаний діяти в межах своєї компетенції.
Це ж стосується практичного психолога. Показано важливість психологічного супроводу педагогів і дітей з особливими освітніми потребами у їхній співпраці. Означено мультидисциплінарний підхід у реалізації інклюзивного навчання.

Профілактика стресу у підлітків
Стресові ситуації супроводжують людину мало не все життя. Звісно, хочеться убезпечити від них хоча б дітей. З’ясовано, що треба навчити їх гідно виходити зі стресових ситуацій та долати наслідки негативних впливів. Визначено, що школа, створюючи ситуації психоемоційного навантаження, має також подбати про формування у дітей різноманітних ефективних стратегій поведінки під час стресів, особливо у підлітків

Говоримо про кохання
Говорити про кохання завжди непросто — надто багато амбівалентних емоцій та почуттів. у першій юнацькій закоханості. Тому показано, на чому базується кохання, визначено його різновиди та зауважено необхідність створити ілюстрацію зрілого кохання, до якого варто прагнути.

У номері ви також знайдете відповідь на актуальне запитання щодо отримання трудової книжки поштою.

А також до вашої уваги:

  • Етичний кодекс психолога;
  • Пам’ятка для керівника психологічної служби району (міста): «Завдання щодо організації інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі»;
  • Пам’ятка для педагога щодо ефективної навчальної взаємодії з дітьми;
  • Пам’ятка для практичного психолога: «Завдання щодо організації інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі»;
  • Практикум «Учимося опиратися стресу».

Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Школа», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»


2 коментарі: