18 лютого виповнюється 110 років від дня народження Олексія Леонтьєва, видатного російського психолога
Свій внесок в науку Олексій Миколайович зробив у галузі загальної психології та методології психологічного дослідження. У колі наукових інтересів ученого — культурно-історична теорія. Психолог провів цикл експериментальних досліджень, що розкривали механізм формування вищих психічних функцій, зокрема таких як довільна увага та пам’ять. Досліджував проблеми розвитку психіки, її генезис, біологічну еволюцію, суспільно-історичний розвиток. Вивчав також питання інженерної психології, психології сприймання, мислення тощо.
Олексій Миколайович Леонтьєв — видатний учень видатного ученого — вітчизняного психолога, засновника культурно-історичної школи в психології Льва Виготського.
ІДЕЇ... ДУМКИ... ПОГЛЯДИ...
- Смисл породжується не значенням, а життям…
- «Центр особистості», який ми називаємо «Я», … лежить не в індивіді, не за поверхнею його шкіри, а в його бутті…
- Предметом психології є, як дійсність суб’єкта стає переживанням і як це переживання стає дійсним.
ІЗ НАУКОВОЇ СПАДЩИНИ...
- Восприятие и деятельность / Леонтьев А.Н. — М., 1976. — 320 с.
- К теории развития психики ребенка // Советская педагогика, 1944, № 4, с. 34–44.
- Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. — Москва : Политиздат, 1975. — 304с.
- Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. — М., 1992.
- Леонтьев А.Н. Умственное развитие ребенка / А.Н. Леонтьев. — Москва, 1950. — 32 с.
- Обучение как проблема психологии // Вопросы психологии, 1957, № 1, с. 3–17.
- О формировании способностей // Вопросы психологии, 1960, № 1, с. 7–17.
- Право детей на образование и развитие психологических знаний о детях (совместно с Д.Б. Элькониным) // Перспективы, 1982, № 1–2, с. 36–41.
- Психологические основы дошкольной игры // Психологическая наука и образование, 1996, № 3, с. 19–31.
- Психологическое развитие ребенка в дошкольном возрасте // Вопросы психологии ребенка дошкольного возраста/под ред. А.Н. Леонтьева, А.В. Запорожца. М: Международный образовательный и психологический колледж, 1995, с. 13–25.
Немає коментарів:
Дописати коментар