субота, 18 травня 2013 р.

Постать дня — Джекоб Морено

18 травня виповнюється 125 років від дня народження Джекоба Морено, видатного австро-американського психіатра, психолога, соціолога, філософа, винахідника


Джекоб Морено здобув світову славу як творець психодрами — методу психотерапії та психологічного консультування, метою якого є допомогти людині розв’язати актуальні для неї проблеми; а також як першовідкривач методу соціометрії та групової психотерапії. На початку 20–30-х років ХХ століття ці методи поширилися в усьому світі в багатьох країнах Америки та Європи, а починаючи з 90-х років ХХ століття, розвивалися в країнах Східної Європи, зокрема й в Україні.



Особливо популярними стали методи Морено щодо подолання конфліктів в малих групах, учений вважав, що їх можна застосовувати для розв'язання протиріч суспільства в цілому.



У 1927 році Джекоб Морено заснував інститут соціометрії та психодрами в США, згодом заклад перейменували на честь ученого.




Ідеї… Погляди… Думки…


«Спонтанність — це адекватна реакція на нові умови або нова реакція на старі умови…»

«Я народився в бурхливу ніч на кораблі, що плив по Чорному морю від Босфору до румунського порту Константі. Це сталося на світанку Суботи, пологи закінчилися якраз перед початком молитви... Ніхто не знає, який це був корабель: грецький, турецький, румунський чи іспанський. З цієї невизначеності бере початок невизначеність мого життя і мого громадянства... Я народився громадянином всесвіту, як моряк, який мандрує з країни в країну  різними морями...»


Із перекладеного…

  • Морено, Дж. Театр спонтанности / Пер. с англ., авт. вступ. ст. Б. И. Хасан. — Красноярск: Фонд ментального здоровья, 1993.
  • Морено, Я. Л. Социометрия: Экспериментальный метод и наука об обществе / Пер. с англ. А. Боковикова. — Москва: Академический Проект, 2001.
  • Морено, Я. Л. Психодрама / Пер. с англ. Г. Пимочкиной, Е. Рачковой. — Москва: Апрель Пресс: ЭКСМО-Пресс, 2001.





Немає коментарів:

Дописати коментар