Шановні колеги!
Ось і завершується навчальний рік. Це
бентежний і відповідальний час. З кимось зі своїх вихованців ви
попрощаєтеся. Але сподіваюся, що згадка про ваші тепло, доброту, щирість і
людяність зігріватимуть їх упродовж багатьох років. Запорукою цього є ваш високий
професіоналізм та відповідальність.
Забезпечувати
професійне зростання практичного психолога системи освіти — професійне
завдання нашої редакції. Ми піклуємося про те, щоб усі публікації були
грамотними та науково обгрунтованими. Досягаємо цього завдяки професіоналізму
та досвіду наших авторів, а також копіткій роботі редакційної колегії,
експертної ради.
Крім цього, допомога вам має бути
вчасною, а тому травневе число журналу ми присвятили питанням адаптації дітей
різного віку до нових умов навчання.
Переконані, що наші публікації дадуть
вам змогу якісно зорганізувати навчально-виховний процес та допомогти дітям
упевнено подолати складний етап в їхньому житті, пов’язаний із входженням та
призвичаєнням до нових умов навчання.
З повагою
головний редактор Тетяна
Гурковська
Провідною темою травневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» є адаптація дітей до нових умов життєдіяльності. Для всіх дорослих,
хто опікується розвитком дітей дошкільного віку питання адаптації постає двічі:
спершу, коли дитина приходить до дитячого садка, а потім, коли вже його
закінчує і має йти до школи.
Вступ дитини до дитячого садка зазвичай супроводжується
проблемою її адаптації до нових норм і правил життя, і далеко не кожна дитина
може успішно впоратися з нею. Виникнення у дитини так званого «адаптаційного
синдрому» є прямим наслідком її психологічної неготовності до виходу з сім’ї. У
статті «Як підготувати дитину до вступу
в дитячий садок» роз’яснено основне завдання дорослих — максимально
полегшити процес входження дитини в нові умови життєдіяльності.
Час лине невпинно, і ось вже дитина готується піти до
школи. Моніторинг психологічної готовності дітей до школи зазвичай показує, що
не всі старші дошкільники демонструють достатній рівень готовності. Але ж в
школу мають іти всі діти. Про те, як практичний психолог має мотивувати батьків
до занять з дітьми, які має дати знання про форми та зміст цих занять читайте у
статті «Співпраця з батьками у
формуванні психологічної готовності старших дошкільників до школи». Також
ознайомтеся з пам’яткою для батьків
щодо формування у старших дошкільників позитивного ставлення до школи та
практикум для батьків «Стежиною батьківської мудрості».
Як ми знаємо, період відвідування дитячого садка у дитини
збігається з проявами у неї потягу до мастурбації. На жаль, питання мастурбації
та «сексуальних ігор» як проявів дитячої сексуальності та еротизму залишаються
у тіні, хоча ці інтимні сторони життя непокоять не лише батьків, а й
вихователів. Про класифікацію, прояви мастурбації та аналіз ситуацій, що провокують
виникнення мастурбації читайте у статті «Мастурбація у дитячому віці: причини
виникнення та шляхи розв’язання проблеми».
Для того щоб бути адекватними у своїх педагогічних
вимогах дорослі — педагоги та батьки — мають чітко уявляти собі дитину в
конкретному віковому періоді. Практичний психолог зможе допомогти їм в цьому, а
заразом і сам пригадати портрет дитини дошкільного віку, ознайомившись зі статтею
«Дитина шостого року життя:
психологічний портрет», яка продовжує цикл статей щодо вікового портрету
дошкільника,
Проблема розвитку
емоційної сфери дитини дошкільного віку є нині однією з найактуальніших у
галузі дошкільної освіти. Оскільки розвиток емоційної сфери відіграє визначну
роль у житті дитини, практичний психолог у своїй професійній діяльності має
приділяти йому особливу увагу. Детальніше про це читайте
у статтях «Емоції в житті дитини» та «Знаннєвий аспект у розвитку емоційної
сфери дошкільника». У останній статті для вас — словник та перелік художніх творів до комплексу
завдань «Мої емоції». А також ви можете перейти на блог автора статті та переглянути електронну презентацію до комплексу завдань «Мої емоції».
Особливої уваги до емоційної сфери потребують діти з
розладами аутичного спектра. Детально про взаємодію батьків з такими дітьми
читайте у статті «Принципи роботи з
дитиною з розладами аутичного спектра». У статті ви також знайдете фахові
поради практичного психолога для батьків дитини з такими розладами.
Як ми знаємо,
педагоги — це люди, які постійно перебувають під пильною увагою колег та
батьків. Тому переоцінити значення правильно сформованого іміджу для
спеціаліста цієї професії просто неможливо. Деталі щодо формування позитивного
іміджу педагога ви знайдете у статті «Імідж
та його значення у професійній діяльності педагога». Крім того, описано засідання круглого
столу для практичних психологів навчальних закладів міста «Імідж сучасного
педагога»
Безсумнівно, професіонал
своєї справи має знати головні новини своєї професійної галузі. Інформаційне
різноманіття, динамічний темп життя позначається і на динаміці розвитку
психологічної служби України. Нещодавно, 25 квітня, практичні психологи
відзначали своє професійне свято. Тож у нашому журналі читайте про останні тенденції та стратегічні напрями розвитку психологічної
системи освіти.
Усе це та багато іншого читайте
на сторінках щомісячного спеціалізованого журналу «Практичний психолог: Дитячий садок».
Ознайомтесь також зі змістом публікацій для ваших колег ― практичних психологів школи.
Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада».
Немає коментарів:
Дописати коментар