середа, 15 травня 2013 р.

Читайте в травневому числі журналу «Практичний психолог: Школа»


Шановні колеги!

Ось і завершується навчальний рік. Це бентежний і відповідальний час. З кимось зі своїх вихованців ви попрощаєтеся. Але сподіваюся, що згадка про ваші тепло, доброту, щирість і людяність зігріватимуть їх упродовж багатьох років. Запорукою цього є ваш високий професіоналізм та відповідальність.

Забезпечувати професійне зростання практичного психолога системи освіти — професійне завдання нашої редакції. Ми піклуємося про те, щоб усі публікації були грамотними та науково обгрунтованими. Досягаємо цього завдяки професіоналізму та досвіду наших авторів, а також копіткій роботі редакційної колегії, експертної ради.

Крім цього, допомога вам має бути вчасною, а тому травневе число журналу ми присвятили питанням адаптації дітей різного віку до нових умов навчання.

Переконані, що наші публікації дадуть вам змогу якісно зорганізувати навчально-виховний процес та допомогти дітям упевнено подолати складний етап в їхньому житті, пов’язаний із входженням та призвичаєнням до нових умов навчання.

З повагою
головний редактор                                                      Тетяна Гурковська


Провідною темою травневого числа журналу «Практичний психолог: Школа» є адаптація дітей до нових умов навчання.

Всі ми знаємо, що вступ до школи — один із найважливіших і водночас найскладніших етапів життя дитини. Докладно про те, як організувати ефективний психологічний супровід адаптації дитини до шкільного життя, а також полегшити та прискорити цей процес, читайте у статті «Психологічний супровід процесу адаптації першокласника».

Важко уявити успішну адаптацію учнів до нових умов навчання без взаємодії практичного психолога і педагогів. Як ефективно налагодити таку співпрацю — детально у статті «Взаємодія практичного психолога і педагогів як запорука успішної адаптації першокласника». У статті також розміщено схему взаємодії практичного психолога і педагогів щодо полегшення адаптації першокласника до школи. Цю схему, як приклад, практичний психолог може використовувати у своїй професійній діяльності.

Та не тільки першокласники стикаються з потребою адаптації до нових умов. Актуально це і для підлітків, котрі переходять до основної школи. Ці зміни збігаються в часі із періодом бурхливих проявів як у зовнішньому, так і у внутрішньому світі підлітків. У статті «Дослідження типологічних особливостей нервової системи учнів під час переходу до основної школи» ви знайдете роз’яснення, як у такій ситуації практичному психологу стає у пригоді метод спостереження. Крім того, до статті додано схеми спостереження за поведінкою учня та групи учнів з метою виявлення індивідуально-типологічних особливостей нервової системи. Зробивши копію цих схем, практичний психолог може використати їх у своїй роботі, що покращить її ефективність.

Цікаво, що адаптація підлітків до навчання у багатопрофільному навчальному закладі має певні особливості. Про них дізнайтесь більше зі статті «Психолого-педагогічний супровід адаптації старшокласників в умовах багатопрофільної школи». Схема проведення психолого-педагогічного проекту «Разом до успіху», план проведення корекційних заходів з учнями з підвищеним та високим рівнем тривожності й рекомендації для педагогічних працівників щодо психолого-педагогічного супроводу адаптації старшокласників допоможуть практичному психологу оптимізувати його роботу.

Про особливості психологічного супроводу підлітків у колективі класу читайте у статті «Адаптаційний період: формування гармонійних міжособистісних взаємин у колективі підлітків». До того ж у статті наведено схему проведення інтерактивного заняття щодо налагодження взаємодії у колективі класу.

На жаль, трапляється й так, що стрес від зміни умов навчання настільки значний, що в дітей виникають неврози. Аби поглибити знання про шкільні неврози й дізнатись більше про методи їх діагностики, читайте статтю «Проблема шкільних неврозів у дитини молодшого шкільного віку: причини виникнення та діагностика». А точніше й правильніше здійснити діагностику неврозів дасть змогу дитячий опитувальник неврозів, поданий у статті. Практичний психолог, скопіювавши, може активно застосовувати його у своїй професійній діяльності.

Краще зрозуміти період у житті дитини молодшого шкільного віку, коли вона переходить до школи і змушена адаптуватися до нових умов, допоможуть статті «Дитина сьомого року життя: психологічний портрет» та «Емоції в житті молодшого школяра».

Беззаперечно, справжній професіонал своєї справи має знати останні новини своєї професійної галузі. Інформаційне різноманіття, динамічний темп життя позначається і на динаміці розвитку психологічної служби України. Нещодавно, 25 квітня, практичні психологи відзначали своє професійне свято. Тож у нашому журналі читайте про останні тенденції та стратегічні напрями розвитку психологічної системи освіти.

Усе це та багато іншої важливої, актуальної та цікавої інформації дізнавайтеся зі сторінок щомісячного спеціалізованого журналу «Практичний психолог: Школа».


Ви також можете ознайомитися зі змістом публікацій для ваших колег ― практичних психологів дитячого садка.

Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Школа», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада».



Немає коментарів:

Дописати коментар