понеділок, 26 січня 2015 р.

Проблема визначення критеріїв рівня розвитку дитини


21 січня 2015 року в Міністерстві відбулось чергове засідання робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування.

На попередніх засіданнях розглянуто пропозиції щодо визначення рівня розвитку дитини. Орієнтовні критерії мають бути лаконічними, направлені на допомогу педагогам та батькам у проведенні особистісно – орієнтованої роботи з кожною дитиною.

Тож журнал "Практичний психолог: Дитячий садок" відкрив новий 2015 рік статею завідувача лабораторі психології дошкільника Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України, доктора психологічних наук ПІРОЖЕНКО Тамари Олександрівни "Проблема визначення критеріїв рівня розвитку дитини".

Стаття містить дві схеми "Критеріальні оцінки рівня розвитку дитини дошкільного віку: співвіношення ключових понять" та "Особистісний підхід у вивченні розвитку дитини", які демонструють підгрунття для визначення критерії рівня розвитку дитини.



Зі статті:
"Гармонійно розвинена особистість є метою освіти, кінцевим результатом, а діяльність — формою презентації досягнень, успіхів дитини, реалізацією можливості прояву її здібностей. У такому разі діяльнісна самопрезентація постає як форма здійснення — розвитку, реалізації потенціалу — особистості через діяльність. Тому діяльнісну самопрезентацію можна розглядати, як:
  • форму організації розвивальних, виховних, навчальних впливів дорослих на дитину;
  • спосіб діагностування, оцінювання рівня розвитку дитини.

Дитина дошкільного віку презентує себе у таких видах діяльності, як-от:
  • гра — у розмаїтті її видів і форм;
  • художньо-образна діяльність — малювання, ліплення, аплікація, конструювання, спів, слухання музики, хореографічні рухи, танці, інсценізації;
  • спілкування;
  • пізнавальна діяльність — як на репродуктивному (за зразком), так і на творчому рівнях.

Тож спостереження за діяльністю дитини є провідним методом діагностування рівня її розвитку, а спільна діяльність дитини з дорослим та однолітками — провідною формою організації діагностування".

Свою роботу робоча група з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти має закінчити в травні мясяці. Отже на кінець поточного навчального року матимемо не лише визначені критерії, а й інструментарій для практичного застосування щодо визначення рівня розвитку дитини за якими система дошкільної освіти буде працювати вже з наступного навчального року.

Тож якими будуть критерії?
Психологи свою думку висловили.
Долучайтеся до обговорення.













Немає коментарів:

Дописати коментар