15 січня виповнюється 110 років з дня народження Наталії Менчинської
Наталія Олександрівна Менчинська — одна з творців вітчизняної психології навчання, основоположні ідеї якої мають і донині неминуще значення для теорії і практики освіти як в нашій країні, так і за кордоном, видатний педагогічний психолог, учениця Льва Семеновича Виготського, яка обрала самостійний шлях у науці.
Наталії Олександрівні Менчинській належить пріоритет у виробленні погляду на школу як на школу мислення.
Діяльнісне трактування шкільного навчання як розвиваючого, «задачний підхід» до нього, розуміння його суб'єкта як ключової «освітньої цінності» - немислимі за радянських часів! — у всьому цьому Н.О.Менчинська була першою.
Питання про те, чи «сучасна» сьогодні Менчинська, відпадає сам по собі.
Створений за участю Н.О.Менчинської (як автора і ред.) у 1971 збірник «Психологічні проблеми неуспішності школярів» досі не має аналогів і залишається настільною книгою для всіх, хто стикається з цією важкою проблемою. Окремої згадки заслуговує невелика за обсягом, але надзвичайно містка книга «Розвиток психіки дитини. Щоденник матері » (1957 та ін. вид.), яка представляє зразок лонгитюдного ідіографіческого дослідження.
Основні наукові праці:
- «Психология обучения арифметике» (1955);
- «Психология усвоения знаний в школе» (в соавторстве с Д. Н. Богоявленським, 1959);
- «Вопросы методики и психологии обучения арифметике в начальных классах» (в соавторстве с М. И. Моро, 1965);
- «Вопросы умственного развития ребенка» (1970);
- «Психологические проблемы активности личности в обучении» (1971)
Немає коментарів:
Дописати коментар