28 липня виповнюється 116 років від дня народження Павла Чамати, українського психолога й педагога
З іменем Павла Романовича пов’язують заснування наукової школи з проблем самосвідомості.
Свого часу Павло Чамата був одним із провідних вітчизняних дослідників проблеми розвитку самосвідомості особистості. Внесок психолога в дослідження проблеми розвитку самосвідомості дітей і підлітків — неоціненний. Вивчав різні форми самопізнання, а також питання самооцінки, самоконтролю, самодисципліни, розвиток самосвідомості в дітей різних вікових груп: дошкільного, молодшого шкільного віку і підлітків.
Значну увагу учений приділяв вивченню питань вдосконалення роботи початкової і середньої школи, зокрема таким проблемам, як перевантаженість, формалізм, нестабільність і невідповідність розкладів уроків у школах віковим можливостям учнів; висвітлив власне бачення щодо шкільного розкладу уроків. Наголошував на важливості виховання характеру в дітей, формування в них психологічної готовності до праці тощо.
Почесним іменем видатного психолога названо Лабораторію психології особистості імені П. Р. Чамати Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.
Із наукової спадщини…
- Психологія і педагогіка запам’ятовування навчального матеріалу
- Питання психології виховної роботи в молодших класах середньої школи
- Про умови і шляхи формування самосвідомості дитини
- Самосвідомість та її розвиток у дітей
- Характер та його виховання в дітей
- Психологічна готовність дітей до праці
- Психологія. Підручник для педагогічних училищ
- Психологія. Підручник для ВНЗ
Немає коментарів:
Дописати коментар