середа, 11 вересня 2013 р.

Постать дня – Володимир Собкін


Дітей в дитячому садочку не потрібно навчати як в школі. Вони до цього ще не готові
В. Собкін

10 вересня виповнилося 65 років з дня народження Владимира Самуїловича Собкіна, директора Інституту соціології РАН, доктора психологічних наук, професора, академіка РАН.

Учений займається дослідженням соціології освіти, дитячої, вікової та педагогічної психології, психології мистецтв. Зокрема є ініціатором та автором цілого ряду напрямків досліджень в галузі соціології освіти. Зробив значний вклад в розробку теоретичних та прикладних аспектів соціології освіти, соціальної, вікової та педагогічної психології. Зокрема, ним розроблені методологічні принципи багатопозиційного соціологічного аналізу освітянської ситуації, висунуто положення про соціокультурні освітянські траєкторії, досліджені типи батьківських виховних стратегій.

Владимир Собкін брав участь в розробці «Концепції загальної середньої освіти», «Концепції художньої освіти та естетичного виховання", керував розробкою Програми Міністерства освіти РФ «Російська освіта в перехідний період: програма стабілізації та розвитку» (1991р.), брав участь у розробці проекту окремих статей Закону «Про освіту» тощо.

У різні роки був науковим консультантом і співрозробником регіональних проектів щодо розвитку освіти.

Із наукової спадщини…


  • Собкин В.С.Использование телевидения в учебно-воспитательном процессе. / Обзоры по информационному обеспечению общесоюзных научно-педагогических программ. Обзорная информация. Вып.3 (23). М., 1987. (в соавторстве)


  • Собкин В.С., Писарский П.С. Динамика художественных предпочтений старшеклассников. По материалам социологических исследований 1976 и 1991 гг. М.: Министерство образования РФ, 1992. (в соавторстве)
  • Собкин В.С., Писарский П.С. Социокультурный анализ образовательной ситуации в мегаполисе. М., 1992. (в соавторстве)
  •  Собкин В.С., Писарский П.С., Коломиец Ю.О. Учительство как социально-профессиональная группа. М. - Рига: Российская академия образования, ЦСО РАО 1996. (в соавторстве)
  •  Собкин В.С. Подросток с дефектом слуха: ценностные ориентации, жизненные планы, социальные связи. Эмпирическое исследование. М.: ЦСО РАО, 1997. (в соавторстве)
  •  Собкин В.С. Старшеклассник в мире политики. Эмпирическое исследование. М.:ЦСО РАО, 1997.
  •  Собкин В.С. Динамика ценностных ориентаций в старшем школьном возрасте. Диссертация в виде научного доклада на соискание степени доктора психологических наук. 19.00.13 - психология развития, акмеология. М.,1997.
  •  Образование как фактор социальной дифференциации и мобильности: ("Круглый стол") /  // Социологические исследования. 2003. №5. С.89-100.




Немає коментарів:

Дописати коментар