четвер, 10 жовтня 2013 р.

Всесвітній день психічного здоров’я

Всесвітній день психічного здоров’я (World Mental Health Day) відзначається з 1992 року за ініціативою Всесвітньої федерації психічного здоров’я. У 2013 році він присвячений проблемам людей похилого віку. Метою Всесвітнього дня психічного здоров’я є запобігання поширенню депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії, розумової відсталості тощо.

На думку медичних експертів, нині у всьому світі на фізичні проблеми літніх людей звертають більше уваги, ніж на їхнє психічне здоров’я.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, 36 мільйонів людей на планеті страждають від деменції (набутого слабоумства) й хвороби Альцгеймера. Лікарі прогнозують, що до 2050 року цей показник сягне 115 мільйонів осіб. А в західних країнах вже зараз кожна сьома людина є або параноїком/шизофреніком, або схильна до депресії та алкоголізму. Цьому сприяють інформаційні перевантаження, політичні й економічні катаклізми в країнах.



Провісниками психічних захворювань є стреси, які стали складовою частиною життя сучасної людини. Люди намагаються їх подолати, не замислюючись над тим, що потрібно не боротися, а запобігати стресорам. Окрім того, розвиток нервово-психічних захворювань обумовлюється генетичними, соціальними чинниками і соматичними захворюваннями. Учені стверджують, що 70% хронічних захворювань мають психосоматичну основу. Дізнатися більше про стресори психічного здоров’я людини та методи їх подолання ви можете зі статті Ганни ВЕНГЕР "Профілактика стресів у педагогічній практиці" у журналі "Практичний психолог: Дитячий садок" №9/2013.

Для збереження психічного здоров’я важливо уникати скупості, мстивості, заздрощів, лицемірства, гордині тощо. Також важливо дотримуватися принципів здорового способу життя.

Особливе значення має психогігієна — комплекс заходів із дотримання культури міжособистісних стосунків, уміння керувати своїми емоціями, чергувати працю і відпочинок, створювати сприятливий психологічного клімат у колективі, сім’ї; систематично займатися спортом, раціонально харчуватися, висипатися, бути оптимістичним і доброзичливим.


Це цікаво…

За визначенням експертів ВООЗ
"Психічне здоров’я — це певний резерв сил людини, завдяки якому вона може подолати стреси або утруднення, які виникають під час виняткових обставин" 
Міжнародний стандарт психічного здоров’я людини включає 10 ознак:
  • інтелект;
  • цілеспрямованість;
  • гнучкість;
  • логічність мислення;
  • моральність;
  • соціальна поведінка;
  • особливості харчування;
  • емоційність;
  • ставлення до свого здоров’я;
  • сексуальність.



Немає коментарів:

Дописати коментар