Шановні колеги.
Травневе число журналу має деякі зміни. Відтепер слово головного редактора це маленька стаття, що висвітлює його погляди, ставлення, думки тощо до певного питання.
Оскільки травневе число висвітлює питання планування роботи практичного психолога дитячого садка, тож я дозволила собі порозмірковувати над тим скільки завдань на рік доцільно запланувати.
Зі свого досвіду знаю як практичні психологи планують і дванадцять завдань і вісім. Проте виникає цілком логічне запитання, а коли те все виконувати? Тож аби не виправдовуватися за невиконані заплановані завдання браком часу запрошую переглянути мою точку зору.
Отже,
Аби річний план був реальним для виконання
Інколи здається, що спланувати роботу складніш, ніж її виконати, особливо
якщо план треба скласти на рік. Мовляв: «Ну як я знатиму у вересні, що робитиму
у січні чи квітні». І це запитання постає не лише перед молодими спеціалістами,
а тому річний план інколи є безликим та формальним.
Утім практика свідчить: що ретельніше сплановано роботу, то легше її
виконати. Аби річний план було реально виконати у повному обсязі, практичному
психологу системи освіти передусім слід визначитись із завданнями, які необхідно
реалізувати впродовж навчального року, та їх кількістю.
Насамперед у практичного психолога дитячого садка є два завдання, які
актуальні щороку: психологічний супровід новачків та формування психологічної
готовності старших дошкільників до систематичного шкільного навчання. Війна в
країні визначила на найближче десятиліття ще одне пріоритетне чи не для кожного
фахівця завдання: надавати психологічну допомогу дітям, які зазнали впливу
стресогенних подій. У разі якщо дитячий садок має певну специфіку щодо психофізичного
розвитку дітей чи спрямування освітнього процесу, то наступне завдання доцільно
обирати з огляду саме на ці особливості. Наприклад, для дітей з порушеннями
зору характерна підвищена агресивність, тож завдання щодо пошуку засобів, форм,
методів та прийомів її зниження буде доречним у річному плані роботи
практичного психолога, який працює у дошкільному закладі компенсуючого типу для
дітей з вадами зору. Завданням для фахівця психологічної служби дошкільного
закладу, що має художньо-естетичне спрямування, може бути визначено як:
забезпечення цілісного психічного розвитку дошкільників засобами
театралізованої діяльності.
Щоб реалізувати кожне заплановане завдання, слід передбачити відповідні
заходи з кожного виду роботи — психодіагностика, корекційно-розвивальна та
просвітницька, консультаційна та організаційно-методична. Окрім цього, слід
окреслити змістове наповнення розділу плану «Зв’язки з громадськістю». Цілком
достатньо навіть трьох-чотирьох завдань, реалізація яких запланована впродовж
навчального року. Адже для виконання кожного з них необхідно мати достатньо
часу та ресурсів.
Не слід планувати, просто щоб запланувати. Складати план роботи на рік
фахівець має з думкою про себе. Зокрема, практичному психологу варто відповісти
собі: чи достатнім є рівень його кваліфікації для виконання того чи того
завдання; чи вистачить сил на виконання всього запланованого. Якщо фахівцеві
бракує знань та вмінь щодо реабілітаційної чи кризової психології — він
має вчитися. А якщо з року в рік те чи те завдання залишається невиконаним, то
це свідчить про нагальну потребу вчитися планувати свою роботу.
Аби планувати легко і впевнено радимо скористатися електронними ресурсами,
зокрема веб-програмою «КОЗА Онлайн». У рубриці «Психологічна служба» розмішено
шаблони всіх посадових документів практичного психолога, відповідно до листа
Міністерства освіти і науки України «Про оптимізацію діяльності працівників
психологічної служби» від 17.09.2015 № 1/9-442.
Турбота наприкінці одного навчального року практичний психолог системи
освіти про вдалий початок наступного стосується не лише питання планування
діяльності. Завдання щодо оптимізації входження новачків в умови дитячого садка
також на часі. Адже влітку можна, наприклад, організувати роботу «Маминої
школи». Її результати — це відчуття захищеності у малюків поруч з
вихователем.
Влітку дошкільники більше часу проводять з родиною: відпустка батьків,
канікули старших братів чи сестер тощо. Утім зростає кількість часу, який
дитина проводить перед телевізором. Про те як «безболісно» обмежити час, який
діти проводять перед телевізором також читайте у травневому числі журналу
«Практичний психолог: Дитячий садок».
Окрім цього ви зможете дізнатися чому дитина рве книжки та отримати консультацію
щодо змін умов оплати праці практичного психолога за наслідками атестації.
З повагою,
головний редактор журналу
Гурковська Т.Л.
Немає коментарів:
Дописати коментар