середа, 14 травня 2014 р.

Постать дня — Павло Блонський

14 травня виповнюється 130 років від дня народження Павла Блонського, відомого вітчизняного психолога і педагога


У колі наукових інтересів Павла Блонського — суміжні для психології та педагогіки проблеми. Дослідник сформулював генетичну теорію пам’яті, згідно з якою різні види пам’яті — моторну, афективну, образну й вербальну — розглядають як етапи розвитку людини.

Учений вважав, що спадковість є одним із важливих чинників розвитку людини, однак вирішальна роль у формуванні особистості належить вихованню. Ідеалом виховання, на думку Павла Блонського, є людина, яка має глибокі знання про природу, суспільство, здоров’я тощо; яка володіє вмінням пізнавати і перетворювати дійсність; якій властиві моральна чистота і багатство естетичних почуттів.

Психолог вважав, що основне завдання школи — навчити дітей жити, сформувати в них бажання набувати знання впродовж усього життя. Пропагував активні методи навчання, що грунтуються на організації самостійної діяльності дитини. 



Із наукової спадщини…


  • Завдання і методи народної школи (1916)
  • Сучасна філософія (1918–1922)
  • Трудова школа (1919)
  • Реформа науки (1920)
  • Нарис наукової психології (1921)
  • Психологічні нариси (1927)
  • Нариси дитячої сексуальності (1928)
  • Педологія (1934)
  • Пам'ять і мислення (1935, 2001)
  • До проблеми спогади (2008)
  • Розвиток мислення школяра (1935)
  • Вибрані педагогічні твори (1961)
  • Вибрані психологічні твори (1964)
  • Вибрані педагогічні й психологічні твори (1979)
  • Психологічний аналіз пригадування (2008)

Немає коментарів:

Дописати коментар