14 травня виповнюється 130 років від дня народження Павла Блонського, відомого вітчизняного психолога і педагога
У колі наукових інтересів Павла Блонського — суміжні для психології та педагогіки проблеми. Дослідник сформулював генетичну теорію пам’яті, згідно з якою різні види пам’яті — моторну, афективну, образну й вербальну — розглядають як етапи розвитку людини.
Учений вважав, що спадковість є одним із важливих чинників розвитку людини, однак вирішальна роль у формуванні особистості належить вихованню. Ідеалом виховання, на думку Павла Блонського, є людина, яка має глибокі знання про природу, суспільство, здоров’я тощо; яка володіє вмінням пізнавати і перетворювати дійсність; якій властиві моральна чистота і багатство естетичних почуттів.
Психолог вважав, що основне завдання школи — навчити дітей жити, сформувати в них бажання набувати знання впродовж усього життя. Пропагував активні методи навчання, що грунтуються на організації самостійної діяльності дитини.
Із наукової спадщини…
- Завдання і методи народної школи (1916)
- Сучасна філософія (1918–1922)
- Трудова школа (1919)
- Реформа науки (1920)
- Нарис наукової психології (1921)
- Психологічні нариси (1927)
- Нариси дитячої сексуальності (1928)
- Педологія (1934)
- Пам'ять і мислення (1935, 2001)
- До проблеми спогади (2008)
- Розвиток мислення школяра (1935)
- Вибрані педагогічні твори (1961)
- Вибрані психологічні твори (1964)
- Вибрані педагогічні й психологічні твори (1979)
- Психологічний аналіз пригадування (2008)
Немає коментарів:
Дописати коментар