четвер, 5 грудня 2013 р.

Постать дня — Григорій Костюк

5 грудня виповнюється 114 років від дня народження Григорія Костюка, українського психолога


Григорій Костюк зробив значний внесок у розроблення фундаментальних проблем загальної, вікової та педагогічної психології, зокрема у вивчення онтогенезу психіки людини, ролі спадковості, середовища та виховання в психічному розвитку дитини.

Особливу увагу психолог приділив дослідженню процесу формування в дітей-дошкільників поняття про число, природи та розвитку їхніх здібностей, шляхів забезпечення розвивального і виховувального навчання, психології програмованого навчання, формування особистості тощо.



Григорій Костюк (по центру) разом із колегами —
видатними психологами Олексієм Леонтьєвим (зліва)
та Олександром Запорожцем (справа)
 
Григорій Костюк був не лише видатним ученим, а й талановитим керівником-організатором. У 1945 році він заснував науково-дослідний Інститут психології  в Києві (нині — Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України), незмінним директором якого він був упродовж 27 років.



У 1972 році психолог очолив лабораторію психології особистості при Інституті. А впродовж 1972—1982 років був завідувачем Київської лабораторії розвитку мислення школярів НДІ загальної і педагогічної психології АПН СРСР. Також Григорій Костюк керував Українським відділенням товариства психологів СРСР.



Г.С. Костюк залишив багату наукову спадщину. Але чи не найціннішим науковим доробком видатного вченого є його наукова школа, учні якої і сьогодні продовжують розвивати думки та ідеї свого вчителя як у стінах заснованого ним Інституту психології, так і в усій країні та за її межами. Перу вченого належить більше 300 наукових праць.



Із наукової спадщини…


  • Про генезис поняття числа в дітей (1949)
  • Нариси з історії вітчизняної психології (XVII–XVIII ст.) (1952)
  • Вікова психологія (1976)
  • Здібності та їх розвиток у дітей (1963)
  • Мислення в діяльності молодших школярів (1981)
  • Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості (1989)
  • Психологія програмованого навчання (1973)


Немає коментарів:

Дописати коментар