5 грудня виповнюється 114 років від дня народження Григорія Костюка, українського психолога
Григорій Костюк зробив значний внесок у розроблення фундаментальних проблем загальної, вікової та педагогічної психології, зокрема у вивчення онтогенезу психіки людини, ролі спадковості, середовища та виховання в психічному розвитку дитини.
Особливу увагу психолог приділив дослідженню процесу формування в дітей-дошкільників поняття про число, природи та розвитку їхніх здібностей, шляхів забезпечення розвивального і виховувального навчання, психології програмованого навчання, формування особистості тощо.
Григорій Костюк (по центру) разом із колегами — видатними психологами Олексієм Леонтьєвим (зліва) та Олександром Запорожцем (справа) |
У 1972 році психолог очолив лабораторію психології особистості при Інституті. А впродовж 1972—1982 років був завідувачем Київської лабораторії розвитку мислення школярів НДІ загальної і педагогічної психології АПН СРСР. Також Григорій Костюк керував Українським відділенням товариства психологів СРСР.
Г.С. Костюк залишив багату наукову спадщину. Але чи не найціннішим науковим доробком видатного вченого є його наукова школа, учні якої і сьогодні продовжують розвивати думки та ідеї свого вчителя як у стінах заснованого ним Інституту психології, так і в усій країні та за її межами. Перу вченого належить більше 300 наукових праць.
Із наукової спадщини…
- Про генезис поняття числа в дітей (1949)
- Нариси з історії вітчизняної психології (XVII–XVIII ст.) (1952)
- Вікова психологія (1976)
- Здібності та їх розвиток у дітей (1963)
- Мислення в діяльності молодших школярів (1981)
- Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості (1989)
- Психологія програмованого навчання (1973)
Немає коментарів:
Дописати коментар