Психологічна діагностика: про що слід пам’ятати фахівцю
Психологічна діагностика є одним із найскладніших видів роботи практичного психолога.
Насамперед
складність діагностичного обстеження визначена процедурою його проведення. Вона
має бути чітко однаковою щодо всіх дітей, розвиток яких вивчають. Завдання подають
у визначеній послідовності та одноманітно, аж до збереження однакової інтонації
в інструкціях. Ба більше, якщо практичний психолог усміхався першій дитині, то
й останній він має так само усміхатися. У роботі практичного психолога системи
освіти психологічна діагностика не є самостійною. Вона — лише основа, на
якій фахівець має побудувати адекватну розвивальну роботу з конкретною дитиною
чи віковою групою. Про що, на жаль, інколи забувають молоді спеціалісти,
захоплюючись психологічною діагностикою, і залишають її результати без уваги.
Тим самим перетворюють діагностику на штучне, нікому не потрібне явище.
Аби не
припускатися помилок під час діагностичного обстеження дітей раннього і
дошкільного віку, практичний психолог має пам’ятати про такі вікові
особливості:
·
дитина сама не може
заявити про свої проблеми, усі вони мають опосередкований прояв. Тож активність
щодо вияву негараздів належить дорослим;
·
дитина не здатна
свідомо поставити перед собою мету позбутися тієї чи тієї проблеми. Отже,
співпрацювати з дорослим вона буде лише тоді, коли їй буде цікаво.
·
відсутня рефлексія
одночасно і полегшує, і ускладнює роботу. Тому фахівець має працювати з
переживаннями дитини тут і тепер і акцентувати увагу на негайному закріпленні
позитивних процесів.
Тож
психологічна діагностика потребує педагогічного оптимізму від фахівця, який
щоразу доторкується до див Дитинства.
З повагою головний редактор
Тетяна
ГУРКОВСЬКА
Немає коментарів:
Дописати коментар