Межі в діяльності практичного психолога
На початку нового навчального року перед фахівцем
постає питання визначення меж своєї діяльності. Йдеться не лише про
відповідність освіти, кваліфікації та змісту реально виконуваної роботи.
Насамперед у практичного психолога має бути сформована професійна позиція.
Зокрема, її можна окреслити тими принципами, якими послуговується фахівець.
Свої професійні принципи я
вибудовувала у багаторічній співпраці з провідними фахівцями дитячої психології
в Україні — науковцями лабораторії психології дошкільника Інституту
психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Цих принципів дотримуюсь
у своїй роботі і нині:
- Не зашкодь! — ні дією, ні словом, ні порухом душі;
- Не втрать! — дорогоцінного часу, наданого природою для зростання маленької людини;
- Не поспішай! — дай змогу розквітнути дитинству в дитині;
- Дитина замовляє розвиток! — саме малюк є замовником педагогічних послуг, адже він має право зрости здоровим, активним і реалізувати всі свої здатності і здібності впродовж життя, а для цього дорослі, які поруч мають забезпечити розкриття його потенційних можливостей в дитинстві;
- Піднесись до розуміння «тонких істин дитинства» — заклик великого педагога Януша Корчака;
- Бережи здоров’я дитини — поняття «здоров’я» слід розуміти у найширшому його значенні: фізичному, фізіологічному, психічному, психологічному тощо.
Вважаю, що ці принципи мають бути орієнтирами в роботі
всіх фахівців, які опікуються збереженням здоров’я маленької людини і її
розвитком.
Тож у вересневому числі читайте про таке:
- Резерви гармонійного розвитку старших дошкільників. Проблемі цінностей і ціннісних орієнтацій присвячено чимало уваги у психологічній науці. Однак вона залишається актуальною і має безліч непростих питань. Одне з них — як природно, без примусу прищепити дітям дошкільного віку правильні, гідні соціальні цінності корекційна і розвивальна робота
- Становлення довільної поведінки дитини у сюжетнорольовій грі. У надрах ігрової діяльності дитини впродовж дошкільного періоду відбувається зародження й розвиток її довільної поведінки. З’ясуймо, які виняткові умови створює сюжетно-рольова гра, що позитивно впливають на становлення цілеспрямованої поведінки дошкільника психологічна діагностика
- Особливості діагностики психічного розвитку дитини. Діагностика психічного розвитку дошкільника має свою специфіку. Адже йдеться про обстеження особистості, яка лише формується. Тож постають цілком слушні запитання: як організувати й провести процедуру діагностики, як повідомити її результати ініціатору запиту та іншим користувачам психологічної інформації, аби зрештою не завдати шкоди дошкільнику
- Психологопедагогічний супровід дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в дошкільному закладі. Діти з проявами гіперактивності в поведінці потребують особливої уваги, допомоги та підтримки як з боку батьків, так і з боку педагогічних працівників. До того ж таких дітей стає дедалі більше в дошкільному закладі. Тож питання ефективної та дієвої організації роботи з ними, які ми почали розглядати у попередньому числі журналу стають ще актуальнішими напередодні нового навчального року
- Лист Міністерства освіти і науки України «Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016/2017 н. р. належного психологічного супроводу учасників навчальновиховного процесу» від 20.07.2016 № 1/9383
- Атестація практичного психолога: тримаємо руку на пульсі. Практичному психологу дошкільного закладу, як і будь-якому педагогічному працівникові, слід докладно знати, що на нього чекає під час атестаційного періоду, які дії необхідні з його боку тощо. Розглянемо процес атестації практичного психолога, який претендує на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»
З повагою
головний редактор Тетяна ГУРКОВСЬКА
Немає коментарів:
Дописати коментар