пʼятниця, 2 вересня 2016 р.

Зустрічайте вересневе число журналу

Межі в діяльності практичного психолога
На початку нового навчального року перед фахівцем постає питання визначення меж своєї діяльності. Йдеться не лише про відповідність освіти, кваліфікації та змісту реально виконуваної роботи. Насамперед у практичного психолога має бути сформована професійна позиція. Зокрема, її можна окреслити тими принципами, якими послуговується фахівець.




Свої професійні принципи я вибудовувала у багаторічній співпраці з провідними фахівцями дитячої психології в Україні — науковцями лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Цих принципів дотримуюсь у своїй роботі і нині:
  • Не зашкодь! — ні дією, ні словом, ні порухом душі;
  • Не втрать! — дорогоцінного часу, наданого природою для зростання маленької людини;
  • Не поспішай! — дай змогу розквітнути дитинству в дитині;
  • Дитина замовляє розвиток! — саме малюк є замовником педагогічних послуг, адже він має право зрости здоровим, активним і реалізувати всі свої здатності і здібності впродовж життя, а для цього дорослі, які поруч мають забезпечити розкриття його потенційних можливостей в дитинстві;
  • Піднесись до розуміння «тонких істин дитинства» — заклик великого педагога Януша Корчака;
  • Бережи здоров’я дитини — поняття «здоров’я» слід розуміти у найширшому його значенні: фізичному, фізіологічному, психічному, психологічному тощо.

Вважаю, що ці принципи мають бути орієнтирами в роботі всіх фахівців, які опікуються збереженням здоров’я маленької людини і її розвитком.



Тож у вересневому числі читайте про таке:

  • Резерви гармонійного розвитку старших дошкільників. Проблемі цінностей і ціннісних орієнтацій присвячено чимало уваги у психологічній науці. Однак вона залишається актуальною і має безліч непростих питань. Одне з них — як природно, без примусу прищепити дітям дошкільного віку правильні, гідні соціальні цінності корекційна і розвивальна робота
  • Становлення довільної поведінки дитини у сюжетно­рольовій грі. У надрах ігрової діяльності дитини впродовж дошкільного періоду відбувається зародження й розвиток її довільної поведінки. З’ясуймо, які виняткові умови створює сюжетно-рольова гра, що позитивно впливають на становлення цілеспрямованої поведінки дошкільника психологічна діагностика
  • Особливості діагностики психічного розвитку дитини. Діагностика психічного розвитку дошкільника має свою специфіку. Адже йдеться про обстеження особистості, яка лише формується. Тож постають цілком слушні запитання: як організувати й провести процедуру діагностики, як повідомити її результати ініціатору запиту та іншим користувачам психологічної інформації, аби зрештою не завдати шкоди дошкільнику
  • Психолого­­педагогічний супровід дітей із синдромом дефіциту уваги та гіперактивності в дошкільному закладі. Діти з проявами гіперактивності в поведінці потребують особливої уваги, допомоги та підтримки як з боку батьків, так і з боку педагогічних працівників. До того ж таких дітей стає дедалі більше в дошкільному закладі. Тож питання ефективної та дієвої організації роботи з ними, які ми почали розглядати у попередньому числі журналу стають ще актуальнішими напередодні нового навчального року
  • Лист Міністерства освіти і науки України «Про забезпечення навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами та організацію у 2016/2017 н. р. належного психологічного супроводу учасників навчально­виховного процесу» від 20.07.2016 № 1/9­383
  • Атестація практичного психолога: тримаємо руку на пульсі. Практичному психологу дошкільного закладу, як і будь-якому педагогічному працівникові, слід докладно знати, що на нього чекає під час атестаційного періоду, які дії необхідні з його боку тощо. Розглянемо процес атестації практичного психолога, який претендує на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»





З повагою

головний редактор   Тетяна ГУРКОВСЬКА

Немає коментарів:

Дописати коментар