Навчальний рік добігає кінця… Але попереду вже очікує нашої уваги новий.
Тож травневе число ми традиційно присвятили темі, питання якої одночасно завершують один навчальний рік і розпочинають наступний. Це питання адаптації дітей до дитячого садка.
Але ця традиційна назва окресленої теми є звуженою. Аби дитина могла легко увійти в групу дитячого садка, потрібно врахувати ще два моменти. Насамперед те, що адаптуватися має дитячий садок до конкретної дитини, враховуючи її індивідуальні особливості розвитку та зростання (адже із двох особистостей — дитина і педагог — саме педагог є дорослим і досвідченим). Слід урахувати також, що до змін у сім’ї мають бути готовими батьки. Підготувати, здебільшого інформувати, батьків щодо полегшення процесу адаптування для їхньої дитини — це також завдання педагогічного колективу (адже із цих двох — батьки і педагогічні працівники — саме педагогічні працівники мають фахову освіту і концентрований досвід). Лише за таких умов питання оптимальної організації процесу адаптації будуть успішно розв’язаними.
А практичний психолог дитячого садка є саме тим фахівцем, який має поєднати ці три моменти однієї теми: просвіта батьків, просвіта педагогів та психологічний супровід їхньої діяльності, а також психологічний супровід адаптації кожної дитини до умов дитячого садка. Метою його роботи має стати об’єднання зусиль близьких дорослих задля збереження здоров’я дитини — психічного, психологічного, фізіологічного, фізичного.
Тож бажаємо вам, шановні колеги, успіху в роботі, який вимірюється кількістю та безтурботністю дитячих усмішок навколо вас, та радимо скористатися публікаціями травневого числа журналу, яке є доволі своєрідним — розкриває досвід і думки авторів від першої особи. Це також додає значимості увазі, яку мають приділити близькі дорослі кожній дитині.
З повагою
головний редактор Тетяна Гурковська
Детальніше про зміст квітневого числа журналу «Практичний психолог: Дитячий садок» читайте на порталі освітян України «Педрада».
Немає коментарів:
Дописати коментар