понеділок, 21 січня 2013 р.

Читайте у січневому числі журналу «Практичний психолог: Дитячий садок»


Ось ми й діждалися, що такий довгоочікуваний 2013 рік вже три тижні, як повноправний господар часово-календарної ситуації. А ми все продовжуємо святкувати новорічні свята, таємно бажаючи, щоб не минали вони так швидко. Редакція нашого журналу вирішила підтримати святкову традицію і порадувати вас ще одним подарунком ― першим числом журналу «Практичний психолог: Дитячий садок». Ми свідомі того, що практичні психологи дитячого садочка мають важливу місію. Від вас не останньою мірою залежить психологічне здоров’я маленьких українців. А щасливі діти ― щаслива й нація. Щиро сподіваємося, що ви ― практичні психологи і всі небайдужі та допитливі відвідувачі нашого блогу ― оціните наш дебютний номер, а подані в журналі публікації стануть вам у пригоді як у професійному житті, так і в повсякденному. А щоб розширити кругозір і мати повне уявлення про теоретичні здобутки та практичний досвід психологів у сучасному освітньому процесі, можете ознайомитись з публікаціями, що їх читають ваші колеги ― практичні психологи школи.

Тож у січневому номері журналу читайте такі публікації:

Психологічна служба дитячого садка: налагоджуємо роботу
Визначено, що діяльність психологічної служби в дитячому садку стає щодень актуальнішою, адже саме дитячі практичні психологи ― професіонали психологічної служби ― мають забезпечити повноцінний психічний розвиток дитини дошкільного віку, становлення її особистісного потенціалу. Зазначено, що досягти цього можна завдяки адекватній реалізації психологічного супроводу.

Типові помилки і труднощі в діяльності практичного психолога
Показано, що діяльність практичного психолога істотно впливає на роботу всього навчального закладу та мікроклімат у колективі. Визначено основні помилки і труднощі для психолога під час психологічної діагностики, консультування, розвивально-корекційної роботи, взаємодії з педагогічним колективом, батьками та дітьми. Означено вимоги до особистісних якостей практичного психолога, до його професійної компетентності та здатності вибудовувати доброзичливі стосунки. Представлений аналіз помилок і труднощів дасть можливість практичним психологам убезпечити себе від багатьох помилок.


Виявлення дітей із розладами зі спектра аутизму в дошкільному закладі
З’ясовано, що обізнаність практичного психолога дитячого садка з раннім виявленням РСА є надзвичайно важливою. Адже чим раніше будуть виявлені порушення у розвитку, тим ефективнішими будуть подальші терапія і корекція.

Психологічний супровід дитини-шульги в дитячому садку
Зауважено, що хоч нині дитину-шульгу не намагаються переучувати, їй конче необхідна адаптація до світу праворуких людей та формування навичок просторової орієнтації. Зазначено, що така дитина потребує особливого психологічного супроводу в дитячому садку. Забезпечити корекцію чи удосконалення просторового сприймання та орієнтації у дитини-шульги в умовах дитячого садка допоможе спеціально створена розвивальна програма.

Криза трьох років: зрозуміти, а не здолати
Показано, що період раннього дитинства є важливим етапом у становленні та розвитку особистості. Цей період завершується кризою трьох років або «кризою впертості», як часто називають це явище батьки. Проте чи буде дитина проявляти впертість затято, залежить саме від них. З’ясовано, що батьки мають розуміти, що дитина росте й розвивається, а отже змінюється її ставлення до предметів, самих батьків і їхніх вимог та правил. Саме практичний психолог має допомогти батькам розуміти ті зміни, що відбуваються з дитиною, і рости разом із нею.

Психологічний супровід педагога в період атестації
Зазначено, що процедура атестування педагогів, без сумніву, спричиняє у них певний психологічний дискомфорт. А необхідно, щоб кожен педагог пройшов атестацію не тільки успішно в професійному плані, а й без шкоди для свого здоров’я. Наголошено, що саме практичний психолог покликаний допомогти педагогові проаналізувати свою педагогічну діяльність, представити себе та свій досвід, набути потрібної впевненості та розкутості під час публічного виступу перед атестаційною комісією. Подано пам’ятку вдалого публічного виступу

У номері ви також знайдете відповіді на актуальні запитання щодо атестації практичних психологів системи освіти, зокрема щодо:
  •       особливостей атестації при переході з одного навчального закладу до іншого;
  •       врахування стажу роботи практичного психолога на посаді під час його атестації;
  •       стажу роботи практичного психолога, який врахують під час атестації у системі освіти;
  •       можливості атестувати практичного психолога дошкільного навчального закладу, який пройшов курси підвищення кваліфікації, працюючи в дошкільному навчальному закладі.
А також до вашої уваги:
  • Наказ Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України» від 02.07.2009 № 616;
  • нормативи чисельності практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів;
  • пам’ятка для батьків, діти яких переживають кризу трьох років. «Зрозуміти дитину»;
  • пам’ятка «Теорія і практика публічного виступу»;
  • програма «Розвиток просторової орієнтації у дитини-шульги старшого дошкільного віку»;
  • рейтингова шкала аутизму в дітей. 
Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»

Немає коментарів:

Дописати коментар