пʼятниця, 11 січня 2013 р.

Читайте у січневому числі журналу «Практичний психолог: Школа»

Ось ми і зустрілися з вами в новому 2013 році. Долучаючись до загальної хвилі позитивних емоцій і святкування новорічних свят, презентуємо вам перше число журналу «Практичний психолог: Школа». Щиро сподіваємося, що ви оціните наш дебютний номер, а подані в журналі публікації здивують та потішать ваш розум і не раз стануть у пригоді. А якщо ви хочете мати повне уявлення про теоретичні здобутки та практичний досвід психологів у сучасному освітньому процесі, ознайомтесь з публікаціями, що їх читають ваші колеги ― практичні психологи дитячого садка.

Тож у січневому номері журналу читайте такі публікації:


Типові помилки і труднощі в діяльності практичного психолога
Показано, що діяльність практичного психолога істотно впливає на роботу всього навчального закладу та мікроклімат у колективі. Визначено основні помилки і труднощі для психолога під час психологічної діагностики, консультування, розвивально-корекційної роботи, взаємодії з педагогічним колективом, батьками та дітьми. Означено вимоги до особистісних якостей практичного психолога, до його професійної компетентності та здатності вибудовувати доброзичливі стосунки. Представлений аналіз помилок і труднощів дасть можливість практичним психологам убезпечити себе від багатьох помилок.

Цілі та завдання психологічного обстеження дітей
Визначено, що психологічне обстеження може мати різні цілі. Закцентовано увагу на тому, що за будь-яких умов психодіагностичне обстеження дитини не має бути самоціллю у роботі практичного психолога системи освіти.

Психологічна діагностика дитини з порушеннями розвитку
Показано, що батькам буває непросто об’єктивно сприймати негаразди із власним дитям, хочеться вірити в те, що все якось минеться. Визначено, що у загальноосвітньому навчальному закладі складно створити необхідні спеціальні умови для розвитку та навчання дитини, яка має в своєму анамнезі кілька діагнозів. А без спеціальної допомоги фахівців відповідного профілю проблеми у розвитку дитини не можливо мінімізувати. Подано основні параметри психологічної діагностики дитини з порушеннями розвитку.
Розвиток самоконтролю у молодших школярів
З’ясовано, що сучасне суспільство змінює свої уявлення про завдання початкового навчання, а головною лінією розвитку дитини в молодшому шкільному віці є становлення навчальної діяльності. Показано, що уміння молодших школярів здійснювати самоконтроль є запорукою успішності в подальшому навчанні, адже знання можуть бути однакові, та одні здатні до самостійного виконання завдань, а інші ― ні.

Вплив педагогічної оцінки на виникнення шкільної тривожності
Зазначено, що вступ до школи ― серйозне випробування для дитини. Однак саме початок навчання, перші успіхи, здобутки і труднощі здебільшого визначають усю подальшу перспективу шкільного періоду тривалістю в 9−11 років. Тому наголошено на значимості оцінки, адже оцінка в руках учителя — велика сила, що може сприяти розвиткові особистості школяра, удосконалювати чи коригувати його поведінку, спонукати вірити у власні сили, або навпаки, може — практично зруйнувати бажання вчитися. Подано рекомендації: для практичних психологів щодо допомоги вчителю вибудувати об’єктивну систему оцінювання.

Конференція-«павутинка» як засіб підвищення батьківської активності
Визначено, що сім’я має забезпечити дитині старт вдалого життя, дати їй досвід позитивного мислення, вміння долати складні життєві ситуації, проблеми і труднощі. А тому роз’яснено, що практичному психологу при взаємодії з батьками слід обирати такі методи роботи, які актуалізуватимуть дитячо-батьківські взаємини, привчатимуть батьків нести відповідальність за розвиток дитини, а отже навчатимуть бути справжніми батьками. Наголошено, що найперше завдання практичного психолога у такій ситуації ― збудити активність батьків.

Психологічний супровід педагога в період атестації
Зазначено, що процедура атестування педагогів, без сумніву, спричиняє у них певний психологічний дискомфорт. А необхідно, щоб кожен педагог пройшов атестацію не тільки успішно в професійному плані, а й без шкоди для свого здоров’я. Наголошено, що саме практичний психолог покликаний допомогти педагогові проаналізувати свою педагогічну діяльність, представити себе та свій досвід, набути потрібної впевненості та розкутості під час публічного виступу перед атестаційною комісією. Подано пам’ятку вдалого публічного виступу.

Об’єктивність оцінки під час атестації як запорука емоційної стабільності педагога
Визначено, що хоч атестація і має доброзичливий, націлений на професійне зростання характер, все ж вона проявляється у вигляді додаткового інформаційного та психоемоційного навантаження на педагога. Тому наголошено, що об’єктивність в оцінюванні і є тим визначальним чинником, який зменшує стресогенність ситуації атестування.

У номері ви також знайдете відповіді на актуальні запитання щодо атестації практичних психологів системи освіти, зокрема щодо:

  •          особливостей атестації при переході з одного навчального закладу до іншого;
  •          врахування стажу роботи практичного психолога на посаді під час його атестації;
  •          стажу роботи практичного психолога, який врахують під час атестації у системі освіти;
  •     можливості атестувати практичного психолога загальноосвітнього навчального закладу,      який пройшов курси підвищення кваліфікації, працюючи в дошкільному навчальному закладі.

А також до вашої уваги:

  •        картка-профіль педагога, який атестується;
    ·        орієнтовний порядок організації та проведення конференції-«павутинки»;
    ·        нормативи чисельності практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів;
    ·        пам’ятка «Теорія і практика публічного виступу»;
    ·  Наказ Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України» від 02.07.2009 № 616
    ·        поради практичному психологу щодо виступу перед батьківською аудиторією;
    ·  Приклад оформлення пам’ятки для батьків ― учасників конференції-«павутинки» «Стоп насиллю!»;
    ·        рекомендації для вчителів: що необхідно враховувати при виставленні оцінок школяреві.

    Ознайомитись зі змістом інших номерів журналу «Практичний психолог: Школа», а також придбати потрібні для роботи номери Ви можете на Порталі освітян України «Педрада»



Немає коментарів:

Дописати коментар