понеділок, 16 лютого 2015 р.

Постать дня — Данило Ельконін

16 лютого виповнюється 111 років від дня народження Данила Ельконіна, видатного вітчизняного психолога



В історію психологічної науки Данило Ельконін увійшов як авторитетний фахівець у галузі дитячої та педагогічної психології. Основні дослідження вчений присвятив вивченню проблем ігрової діяльності та періодизації психічного розвитку дитини. Психолог запропонував структуру ігрової діяльності, основними елементами якої є сюжет (в яку гру грають), зміст (як грають), роль, уявна ситуація, правила, ігровії дії та ігрові відношення.





Особливу увагу Данило Ельконін приділяв дослідженню предметних дій дітей раннього віку, а також особливостей ігор дошкільників, спілкування підлітків тощо. Із 1959 року вчений проводив багаторічний експеримент із виявлення умов навчання, що найбільш оптимально впливають на розумовий розвиток дитини. Психолог вважав, що визначальним чинником навчання є не методика, а зміст, якомога більше наближений до сучасного теоретичного знання.


Використовуючи загальні положення теорії діяльності, разом із психологом Василем Давидовим розробив теорію навчальної діяльності.


Борис  Ельконін,
син Данила Ельконіна, психолог
Данило Ельконін запропонував варіант періодизації психічного розвитку дитини на підставі зміни типу провідної діяльності на кожному віковому етапі.



Ідеї та вчення Данила Ельконіна продовжує розвивати його син, відомий російський психолог Борис Данилович Ельконін, який досліджує проблеми психології розвитку.



Із наукової спадщини…


  • Учение об условных рефлексах (1931)
  • Букварь: Учебник русского языка для мансийской начальной школы (1938)
  • Устная и письменная речь школьников (1940)
  • Развитие конструктивной деятельности дошкольников (1946)
  • Психологические вопросы дошкольной игры // Вопросы психологии ребенка дошкольного возраста (1948)
  • Мышление младшего школьника // Очерки психологии детей (1951)
  • Психологические вопросы огневой подготовки (1951)
  • Психическое развитие ребенка от рождения до поступления в школу (1956)
  • Творческие ролевые игры детей дошкольного возраста (1957)
  • Развитие речи в дошкольном возрасте (1958)
  • Детская психология (1960)
  • Психология обучения младшего школьника (1974)
  • Как учить детей читать (1976)
  • Психология игры (1976)



      Немає коментарів:

      Дописати коментар